torsdag 7 maj 2015

Mer London!

Jag har varit på ny semester i London - temat den här gången visade sig vara 1) besöka platser jag borde besökt förut men missat, 2) besöka om platser jag besökte första londonbesöket för hundra år sedan. Alltså är det dags för addenda till tidigare posterna Mitt London: boklådorna och Mitt London: allt annat. För att kunna breda ut mig lite gör jag flera bloggposter och samlar dem i en rondell här.

Mer London: Sir John Soane's Museum, arkitekturnörderi på en nivå du inte visste du behövde.

Mer London: fler museer. Sherlock Holmes-museet, Parthenon-plundret i British Museum, och Museum of London.

Mer London: Hampstead-utflykten. Highgate Cemetery, Hampstead Heath och Keats House.

Mer London: återbesök till turistmåstena. St Pauls Cathedral och National Gallery.

Mer London: gott och blandat. Bokhandeln Gay's The Word och vegetariska restauranger.

Och för att sammanfatta: ingen vet vilka djup som väntar dig i London, inte ens gatukontoret.

Inga kommentarer: